پايگاه خبری شهرستان ميرجاوه - آخرين عناوين :: نسخه کامل https://www.ladiez.ir/ Fri, 26 Apr 2024 13:38:03 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 https://www.ladiez.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط پايگاه خبری لادیز https://www.ladiez.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی لادیز آزاد است. Fri, 26 Apr 2024 13:38:03 GMT 60 اعزام کاروان راهیان نور شهرستان میرجاوه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس https://www.ladiez.ir/vdcbgab8.rhb5spiuur.html سرهنگ پاسدار حسین قنبری در گفتگو با خبرنگار لادیز؛ اظهار کرد: کاروان راهیان نور به منظور آشنایی با مناطق جنگی و رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به مناطق جنگی شمال غرب اعزام شدند و از مناطق قصرشیرین و تنگه مرصاد و سرپل ذهاب و بازی دراز و یادمان شهدا  بازدید میکنند .وی افزود : سفر معنوی کاروان 40 نفره بسیج محلات شهرستان میرجاوه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و امتداد مسیر دفاع مقدس به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت . جانشین سپاه شهرستانی میرجاوه با اشاره به اینکه راهیان نور به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی و حرکتی می‌باشد خاطر نشان کرد : فرزندان جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال با دشمن تا دندان مسلح جنگیدند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیافتد .قنبری عنوان کرد: شهیدان افرادی مومن و صالح هستند که فقط برای خدا قیام کردند و خدا باوری از امتیازات ویژه شهدا بود و خلوص نیت آن‌ها ممتازترین ویژگی و صفت خاصه شهیدان راه خدا است. انتهای پیام / ]]> عکس Tue, 01 Aug 2017 07:07:16 GMT https://www.ladiez.ir/vdcbgab8.rhb5spiuur.html برگزاری غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با حضور رهبر معظم انقلاب+ فیلم و عکس https://www.ladiez.ir/vdcci1qs.2bqip8laa2.html به گزارش پایگاه خبری لادیز؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه‌ی دهه‌ی کرامت، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، در فضایی معنوی و با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جمعی از علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد.   ]]> عکس Sun, 23 Jul 2017 13:09:43 GMT https://www.ladiez.ir/vdcci1qs.2bqip8laa2.html چرا باید زکات پرداخت کنیم https://www.ladiez.ir/vdcf1mdy.w6d0yagiiw.html به گزارش پایگاه خبری لادیز؛ زكات يك فريضه واجب الهي است كه در قرآن مجيد قرين نماز (اقيموالصلوة و آتوالزكات) آورده شده است.«والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر و يقيمون الصلوة و يوتون الزكاة و يعطيعون الله و رسوله اولئك سيرحمهم الله و الله عزيز حكيم.»«مردان و زنان مومن همه ياور و دوستدار يكيديگرند. مردم را به كار نيك وادار و از كار زشت منع مي كنند و نماز بپا مي دارند و از زكات مي دهند و در هر حكم ، خدا و رسول را اطاعت مي كنند آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانيد كه خدا صاحب اقتدار و درست كردار است.»اين واجب الهي موجب تطهير روحي و پاك شدن ثروت و مال مي گردد. بار ارزشي زكات در جامعه اسلامي ما بسيار اهميت دارد و با پرداخت وجوهات آن :اولاً: يكي از دستورات مؤكد و واجب دين مبين اسلام رواج يافته است .ثانياً : بار ارزشي مساله برجسته شده و جايگاه اصلي خود را به دست مي آورد .ثالثاً : بسياري از معضلات و مشكلات اقتصادي و مالي مسلمانان كاهش مي يابد .رابعاً: از راههاي دست يابي به عدالت اجتماعي و تعديل ثروت در جامعه است سابقه زکاتزکات به معنای انفاق مال، که در قرآن در برابر نماز آمده است، منحصر به شریعت محمد صلی الله علیه و آله نیست؛ بلکه، در امم سالفه نیز بوده است؛ چنان که قرآن کریم درباره حضرت ابراهیم و اسحق و یعقوب می فرماید:«اوحینا الیهم فعل الخیرات و اقام الصلوة و ایتاء الزکوة»(14) یا در مورد حضرت اسمعیل آمده است که:«کان یأمر اهله بالصلوة و الزکوة...»(15) و حضرت عیسی در طفولیت می فرماید:«و اوصانی بالصلوة والزکوة مادمت حیّا»(16)امّا این که بگوئیم زکات در امم سالفه هم به معنی مصطلح در بین مسلمانان بوده و همین مقررات در مورد آن اعمال می شده است دلیلی در این خصوص در دست نیست؛ ضمن این که روایات وجوب که بعداً آنها را ذکر خواهیم کرد، از هر اشاره ای در این مورد خالی است.علاّمه طباطبائی می فرماید:«ناگفته پیداست که در شریعت ابراهیم و یعقوب و اسمعیل و عیسی علیهم السلام زکات به آن معنائی که در اسلام آمده نبوده است.»(17)آیه وجوبکلمه زکات، سی و دو مرتبه در قرآن تکرار شده است که در خیلی از آنها به دادن زکات امر شده است؛ لکن، آن گونه که از روایات پیداست(18)، آیه (خذ من اموالهم صدقه تطهر هم و تزکیهم بها...)(19)آیه وجوب زکات است.علاّمه نیز می فرماید: «این آیه شریفه متضمن حکم زکات مالی است، که خود یکی از ارکان شریعت و دین اسلام است؛ هم ظاهر آیه این امر را می رساند و هم اخبار بسیاری که از طریق ائمه اهل بیت علیهم السلام و از غیر ایشان نقل شده است.»(20)آیات دیگری نیز هست که در آنها از دادن زکات صحبت شده و در حالی که علاّمه آیه (خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم بها...)(21) را آیه وجوب می داند و در روایات نیز همینطور وارد شده است، اهل سنت، برای وجوب زکات، به عبارت (اتوالزکوة)(22) در آیات و نیز (فی اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم)(23) استناد کرده اند.(24)احكام زكات مالمسأله 1586 ـ زكات بر نُه چيز واجب است: گندم، جو، خرما، انگور (كشمش) طلا، نقره، گوسفند، گاو و شتر و اگر كسى مالك يكى از اين نُه چيز باشد با شرايطى كه بعداً گفته مى شود بايد مقدار معيّنى را كه در مسائل آينده خواهد آمد در مصارفى كه گفته مى شود صرف كند، ولى مستحبّ است از سرمايه كسب و كار و تجارت نيز همه سال زكات بدهد، همچنين ساير غلاّت (غير از گندم و جو و خرما و كشمش) نيز زكات آن مستحبّ است .شرايط واجب شدن زكاتمسأله 1587ـ زكات با چند شرط واجب مى شود :1 ـ مال به مقدار نصابى كه بعداً گفته مى شود برسد .2 ـ مالك آن بالغ و عاقل باشد .3 ـ بتواند در آن مال تصرّف كند .4 ـ در مورد گاو و گوسفند و شتر و طلا و نقره بايد دوازده ماه بر آن بگذرد، ولى احتياط واجب آن است كه از اوّل ماه دوازدهم زكات تعلّق مى گيرد، و اگر بعضى از شرايط در اثناء ماه دوازدهم از بين برود زكات را بايد بپردازد . مسأله 1588 ـ اگر مالك گاو و گوسفند و شتر و طلا و نقره در بين سال بالغ شود زكات بر او واجب نيست .مسأله 1589ـ زكات گندم و جو وقتى واجب مى شود كه دانه آن بسته شود و به آن گندم و جو گويند و زكات انگور و كشمش موقعى است كه ميوه برسد و به آن انگور گويند و همچنين در مورد خرما زمانى است كه خرما برسد و قابل خوردن شود، ولى وقت دادن زكات در گندم و جو زمانى است كه آن را خرمن كنند و كاه را جدا نمايند و در خرما و كشمش موقعى است كه خشك شود، مگر اين كه بخواهند آن را به صورت تر مصرف كنند كه بايد زكات آن را بدهند به شرط اين كه خشك شده آن به حدّ نصاب برسد .مسأله 1590ـ در مورد گندم و جو و كشمش و خرما زكات در صورتى واجب است كه هنگام واجب شدن زكات صاحب آنها بالغ باشد .مسأله 1591 ـ مالى را كه از انسان غصب كرده اند و نمى تواند در آن تصرّف كند زكات ندارد و همچنين هرگاه زراعتى غصب شده و موقعى كه زكات آن واجب مى شود در دست غاصب باشد، اگر بعداً به مالكش برگردد زكات ندارد .مسأله 1592ـ هرگاه طلا و نقره يا چيز ديگرى را كه در آن زكات است قرض كند و يك سال نزد او بماند، بايد زكات آن را بدهد و بر كسى كه قرض داده چيزى واجب نيست . زكـات غـلاّتمسأله 1593ـ زكات گندم و جو و خرما و كشمش وقتى واجب است كه به حدّ نصاب برسد و نصاب آنها «288 من تبريز، 45 مثقال كمتر» است كه حدود «847 كيلوگرم» برآورد شده (كمى كمتر ازسه خروار ). مسأله 1594 ـ اگر قبل از دادن زكات مقدارى از انگور و خرما و جو وگندم را مصرف كنديا به ديگرى بدهد بايد زكات آن را بپردازد .مسأله 1595ـ اگر مالك بعد از واجب شدن زكات بميرد بايد زكات را از مال او بدهند، ولى اگر قبل از واجب شدن زكات بميرد زكات بر عهده ورثه است، يعنى سهم هر كدام به اندازه نصاب رسد بايد زكات خود را بدهد .مسأله 1596ـ حاكم شرع مى تواند مأمورى براى جمع آورى زكات تعيين كند تا بعد از جدا كردن گندم و جو از كاه، يا خشك شدن خرما و انگور، زكات را جمع آورى كند و اگر از پرداختن زكات كه حقّ محرومان است خوددارى نمايند مى تواند به زور از آنها بگيرد .مسأله 1597ـ هرگاه زراعت يا باغى را قبل از واجب شدن زكات خريدارى كند زكات بر عهده مالك جديد است و اگر بعد از آن كه زكات واجب شده بخرد، زكات بر عهده فروشنده يعنى مالك قديم است .مسأله 1598ـ هرگاه انسان گندم و جو، يا خرما، يا انگور را بخرد و بداند فروشنده زكات آن را داده زكات بر او واجب نيست و اگر شك كند باز چيزى بر او لازم نيست، ولى اگر بداند زكات آن را نداده است، معامله نسبت به مقدار زكات باطل است مگر اين كه حاكم شرع اجازه دهد، در اين صورت قيمت مقدار زكات را از فروشنده مى گيرد و اگر اجازه ندهد زكات را از خريدار خواهد گرفت و در صورتى كه خريدار قيمت آن را به فروشنده داده مى تواند از او پس بگيرد .مسأله 1599ـ اگر وزن گندم و جو و خرما و كشمش موقعى كه هنوز تر است به حدّ نصاب برسد و بعد از خشك شدن كمتر از اين مقدار شود زكات آن واجب نيست .مسأله 1600ـ اگر رطب و انگور را پيش از خشك شدن مصرف كند يا به فروش رساند، در صورتى زكات آن واجب است كه خشك شده آنها به اندازه نصاب باشد .مسأله 1601ـ غلاّتى كه زكات آنها را داده، اگر چند سال هم نزد او بماند زكات ندارد .مسأله 1602ـ مقدار زكات گندم و جو و خرما و انگور در صورتى كه از آب باران، يا قنات و نهر و سد و يا رطوبت زمين مشروب شود، ده يك است و اگر با آب چاههاى عميق و نيمه عميق و كم عمق، يا بهوسيله دلو و دست و حيوان از چاه يا رودخانه آب بكشد و آن را مشروب سازد زكات آن بيست يك است .مسأله 1603ـ اگر زراعتى با آب باران و آب چاه آبيارى شود، چنانچه يكى از آنها بقدرى كم باشد كه به حساب نيايد، بايد مطابق آن كه غالباً مشروب شده زكات بدهد، ولى اگر از هر دو به مقدار قابل توجهى مشروب شده است، مثلاً نصف يا ثلث مدّت با آب باران و بقيّه با آب چاه مشروب شده بايد زكات آن را نيمى به حساب ده يك و نيمى به حساب بيست يك بدهد .مسأله 1604ـ اگر نداند كه آبيارى با آب باران بوده يا با آب چاه و مانند آن، فقط بيست يك بر او واجب است .مسأله 1605ـ هرگاه زراعت با آب باران و نهر مشروب شود و احتياجى به آب چاه نداشته باشد امّا با آن نيز آبيارى گردد و اين كار تاثيرى در محصول نداشته باشد زكات آن ده يك است و اگر بعكس با آب چاه آبيارى شود و آب باران بر آن ببارد امّا تأثيرى نگذارد زكات آن بيست يك است .مسأله 1606ـ هرگاه زراعتى را با آب چاه آبيارى كنند و در زمين مجاور آن زراعتى باشد كه از رطوبت آن زمين استفاده كند و محتاج به آبيارى نشود زكات زراعتى كه با آب چاه آبيارى شده، بيست يك و زكات زراعتى كه مجاور آن است ده يك مى باشد .مسأله 1607ـ بنابر احتياط واجب مخارجى را كه براى زراعت كرده از حاصل كسر نكند، همچنين قيمت تخمى را كه براى زراعت پاشيده است . مسأله 1609 ـ اگر انسان در چند شهر كه فصل آنها با يكديگر اختلاف دارد، يعنى زراعت و ميوه آنها در يك وقت به دست نمى آيد، گندم يا جو يا خرما و انگور داشته باشد، همه آنها محصول يك سال حساب مى شود و چنانچه چيزى كه اوّل مى رسد به اندازه نصاب باشد بايد زكات آن را بدهد و زكات بقيّه را هر وقت به دست آيد مى پردازد و اگر آنچه اوّل مى رسد به اندازه نصاب نباشد، صبر مى كند تا بقيّه آن برسد، اگر روى هم رفته به مقدار نصاب شود زكات آن واجب است .مسأله 1612ـ هرگاه كسى از دنيا برود در حالى كه زكات واجب بر ذمّه اوست و هم بدهى به مردم دارد، اوّل بايد تمام زكات را از مالى كه زكات آن واجب شده بدهند بعد دين او را ادا كنند و اين در صورتى است كه مالى كه زكات به آن تعلّق گرفته موجود باشد .مسأله 1613 ـ هرگاه كسى كه بدهكار است و زراعتى نيز دارد فوت كند و ورثه پيش از آن كه زكات زراعت واجب شود دين او را از اموال ديگرى بدهند، هركدام از ورثه سهمش به اندازه زكات برسد بايد زكات را بدهد امّا اگر دين او را قبل از واجب شدن زكات نپردازند، چنانچه مال ميّت فقط به اندازه دين است زكات واجب نمى شود .مسأله 1614ـ اگر محصول زراعت او خوب و بد دارد بايد زكات هر كدام را از خود آن بدهد و يا قيمتش را حساب كند و نمى تواند زكات همه را از جنس بد بدهد و اگر همه را از خوب بدهد بهتر است ]]> عکس Sat, 15 Jul 2017 08:57:27 GMT https://www.ladiez.ir/vdcf1mdy.w6d0yagiiw.html حفظ حجاب عامل اصلی تحکیم بنیان خانواده است /حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی عفاف برای بانوان است https://www.ladiez.ir/vdcbw5b8.rhb59piuur.html  به گزارش پایگاه خبری لادیز؛ بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید به همین مناسبت همایش فرهنگ عفاف و حجاب در زندگی اسلامی با حضور بانوان و خواهران بسیجی شهرستان میرجاوه در محل مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهرستان میرجاوه برگزار شد . حجت الاسلام والمسلمین احسان محمدی امام جماعت مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهرستان میرجاوه در این مراسم با اشاره به زندگی امیرمومنان حضرت علی (ع) و بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: زندگانی کوتاه آنها سراسر عشق و محبت و صفا و وفا و کرامت و عزت و گذشت و دلدادگی بود و هرگز کوچکترین اختلافی با هم نداشتند،دوران زندگی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگويی است براي كسانی كه مي خواهند در دنيا و آخرت سعادتمند شوند.وی با بیان این مطلب که حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عفاف و پاکدامنی برای زنان هستند افزود : حضرت زهرا (س) الگويی است به تمام معنی برای عفاف و حجاب و پاكدامنی، چرا كه در هر حالتی پايبند به عفت و حجاب خويش بود، كه نمونه های آن بسيار است.حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اهمیت حفظ حجاب در بین بانوان مسلمان و نقش حجاب در استحکام بنیان خانواده خاطر نشان کرد : یکی از عوامل مهم استحکام خانواده، رعایت حجاب است. اگر حجاب در جامعه رعایت شود جوانان به ازدواج تمایل بیشتری پیدا می‌کنند و خانواده‌های تشکیل شده ثبات بیشتری خواهد داشت در حالی‌ که اگر خودنمایی و آرایش و تحریک و بدحجابی در یک جامعه رواج پیدا کرد و روابط جنسی در غیر محیط خانواده میسر شود، هیچگاه جوانان مسئولیت ازدواج را نخواهند پذیرفت، و به ازدواج تن نمی‌دهند؛ چرا که بطور خیلی ارزان و بدون قبول مسئولیت تشکیل خانواده از راههای حرام ارضای غریزه می‌کنند در چنین جامعه ای خانواده‌های تشکیل شده نیز دائما در خطر تزلزل و از هم پاشیدگی قرار دارند زیرا خودنمایی و حضور تحریک آمیز زنان و دختران در صحنه‌های اجتماعی، نظر هر مرد متأهل یا مجردی را به خود جلب می‌کند.وی با مقایسه مقام و شخصیت زن در جوامع غربی و نقش زن در جامعه اسلامی گفت : تمامی مکاتب و نظریه های غربی در جهت سوء استفاده از موقعیت و جایگاه حساس زن در جامعه به نظریه پردازی پرداخته اند و سعی نموده‌اند با مطرح ساختن طرح ها، کنوانسیون و همایش های به ظاهر مدافع حقوق زن، او را در نظام اقتصاد جهان و سرمایه داری وارد ساخته و در جهت اهداف خود و استثمار آنان بهره ببرند. تفاوتی که میان اسلام و سیستم های غربی وجود دارد این است که اسلام یکنواختی و تساوی حقوق زن و مرد را در نظر گرفته و متناسب با نوع خلقت و آفرینش فطری آنها حقوق متناسبی را بیان کرده است تا به اهداف معنوی، دنیوی و اجتماعی خویش دست یابند . انتهای پیام / ]]> عکس Wed, 12 Jul 2017 08:28:29 GMT https://www.ladiez.ir/vdcbw5b8.rhb59piuur.html بدحجابی و پیامد های منفی آن در فرد و اجتماع https://www.ladiez.ir/vdcivraz.t1arq2bcct.html  به گزارش پایگاه خبری لادیز؛ بدحجابی بسیاری از زنان و دختران با انگیزه مخالفت آنها با دین نیست و تنها نوعی بی توجهی و سهل انگاری است، ولی با دقت و تامل در این ناهنجاری اجتماعی در می یابیم که اخیرا عواملی سبب افزایش فوق العاده بدحجابی در سطح جامعه شده است که اگر آگاهی های کافی نسبت به این معضل اجتماعی و پیامدهای منفی ناشی ازآن به مردم داده نشود، بدون شک در آینده نزدیک با مشکلات بزرگتری روبرو خواهیم شد.اینفو گرافی بد حجابی و آثار و پیامد های منفی آن جهت مشاهده و دانلود بر روی این پایگاه خبری منتشر شد . انتهای پیام / ]]> عکس Sun, 09 Jul 2017 06:36:53 GMT https://www.ladiez.ir/vdcivraz.t1arq2bcct.html روزه یکی از اسباب تقویت کننده تقوا است/روزه داری بهبود دهنده مشکلات اجتماعی جامعه اسلامی است https://www.ladiez.ir/vdcc1xqs.2bqim8laa2.html امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به برکات ماه مبارک در گفت و گو با خبرنگار لادیز اظهار کردهدف از روزه داری تقرب به خداوند متعال است،همانطور که بسیاری از دانشمندان و پزشکان غیر مسلمانان معتقد هستند با روزه داری به سلامت جسمی دست پیدا خواهیم کرد، یکی دیگر از آثار سودمند روزه در بخش اجتماعی آن، تمرین احترام به قانون و دیگر افراد جامعه است. در جامعه‌ای که روزه به عنوان یک فریضه دینی مورد توجه است، همه افراد خود را موظف به خویشتنداری و رعایت احترام آن جامعه می‌دانند و از هر کاری که موجب جریحه‌دار شدن و آزار روزه‌داران می‌گردد، پرهیز می‌کنند. در جامعه روزه‌دار، خوردن و آشامیدن و حرکات ضد اخلاقی مغایر با رفتار دینی به شدت محکوم است و انسان‌های فهیم خویشتن را از آن دور نگه می‌دارند. وی افزود : بر اساس آماری که از سوی نهادهای مربوطه اعلام می‌گردد، هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میزان جرایم اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. ریشه این اصلاح اجتماعی را باید در گرایش افراد جامعه به معنویات و سلطه معنویت بر جامعه جستجو کرد. این راهکار بزرگ معنوی می‌تواند راه‌گشای دیگر معضلات اجتماع اسلامی و نیز بشری قرار گیرد؛ به گونه‌ای که با تبیین و گسترش صحیح مسائل دینی و روحانی، به ستیز اهریمن پلیدی‌ها و نادرستی‌ها رفت.مولوی ریگیان پور خاطر نشان کرد : روزه، یکی از اسباب تقویت کننده تقواست. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «روزه بر شما مقرر گردید تا به تقوا دست یابید». (بقره: ۱۸۳) در واقع راز اینکه تقوا در پرتو روزه تقویت می شود، آن است که روزه، روحیه خداگرایی و گرایش به مسائل عرفانی و معنوی را در انسان افزایش می دهد.وی تصریح کرد : یکی از برکت های ماه مبارک رمضان، تقویت هم بستگی اجتماعی و ایجاد روحیه جمع گرایی میان مسلمانان است. به نظر اسلام، عبادت و تقرب به خدا در نماز و روزه خلاصه نمی شود، بلکه انجام دادن مسئولیت های اجتماعی، خدمت به بندگان خدا و تلاش برای رفع نیازهای آنان می تواند وسیله ای برای تقرب به خدا باشد.امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به این موضوع که در ماه مبارک رمضان رذیلت های اخلاقی و شهوانی با روزه داری کاهش پیدا خواهند کرد اذعان کرد : مسلمانان در ایام ماه مبارک رمضان و ایام روزه داری با حفظ و رعایت اصول اخلاقی و پیروی از اعمالی که فرد روزه دار موظف به اجرای آن ها می باشد کمک بسزایی در کاهش مشکلات و معظلات جامعه اسلامی می کند .انتهای پیام / ]]> عکس Tue, 20 Jun 2017 05:09:23 GMT https://www.ladiez.ir/vdcc1xqs.2bqim8laa2.html حفظ وحدت و انسجام مسلمانان از ضروریات جهان اسلام است https://www.ladiez.ir/vdcdoz0f.yt0x56a22y.html مولوی عبدالرحیم ریگیان پور درگفتگو با خبرنگار لادیز؛ بااشاره به هدف والای امام خمینی (ره) از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اظهار کرد: امام خمینی( ره) با نگرش بالایی که برای حفظ منافع جهان اسلام به عنوان یک اصل داشت، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند و بدین ترتیب ضمن تعیین تکلیف برای همه مسلمانان جهان مبنی بر تلاش برای رهایی قدس شریف اولین قبله مسلمانان، نوید رهایی این مکان مقدس را به جهانیان اعلام کردند.وی با بیان این مطلب که حفظ وحدت و انسجام مسلمانان در شرایط کنونی منطقه از ضروریات جهان اسلام می باشد، افزود: روز قدس، روز وحدت امت اسلامی است که باید همه به دور محور پیام های امام خمینی(ره) مبنی بر ضرورت وحدت امت و جهان اسلام که از تعلیمات عالیه اسلام نشات گرفته، جمع و در راستای تامین منافع جهان اسلام گام برداریم.امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با تاکید بر لزوم حضور همه آحاد جامعه در راهپیمایی روز قدس خاطر نشان کرد : مردم مسلمان با حضور در راهپیمایی روز قدس همبستگی و انسجام جامعه اسلامی را به رخ جهانیان می کشند و با حضور دراین همایش بزرگ اسلامی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان غربی و دشمنان اسلام خواهند زد . وی ضمن دعوت از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد : انتظار است وحدت، همدلی و یکپارچگی صفوف مردم در روز قدس به یاد آنچه حضرت امام(ره) پایه‌گذاری کردند را مشاهده کنیم و بتوانیم با تبعیت از ولی فقیه خود مقام معظم رهبری آرمان‌های امام(ره) را بیش از پیش به جلو ببریم.انتهای پیام / ]]> عکس Tue, 20 Jun 2017 04:48:16 GMT https://www.ladiez.ir/vdcdoz0f.yt0x56a22y.html برگزاری مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان درشهرستان میرجاوه https://www.ladiez.ir/vdchvvnz.23nimdftt2.html به گزارش پایگاه خبری لادیز، آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور عاشقان حق در مسجد صاحب الزمان شهرستان میرجاوه برگزار شد و عاشقان اهل بیت(ع)  با حضور در مساجد به راز و نیاز به درگاه الهی پرداختند. حجت الاسلام والمسلمین احسان محمدی در این مراسم ضمن بیان فضیلت های شب های قدر اظهار کرد: شب های قدر از پر فضیلت ترین شبهای سال است و در این شب در های رحمت به سوی مومنان گشوده می شود و حاجت ها برآورده می شود و بسیار نیکو و پسندیده است که مردم از خداوند متعال حاجت های معنوی و با ارزشی را طلب کنند و به دنبال حاجات مالی نباشند . وی افزود : شب‌های قدر شب‌هایی است برای استغفار و طلب آمرزش، شب‌هایی برای تعیین مقدرات و امضای پرونده اعمال به دست صاحب زمان مهدی موعود(عج)، شب‌هایی برای بازگشت به حق و آشتی با قرآن، شب‌هایی برای پیدا کردن خود و رها شدن از هر آنچه خدا را از ما می‌گیرد. امام جماعت مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهرستان میرجاوه خاطر نشان کرد :شب قدر ازشب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.       انتهای پیام / ]]> عکس Sat, 17 Jun 2017 02:37:21 GMT https://www.ladiez.ir/vdchvvnz.23nimdftt2.html نهضت امام خمینی(ره) پرتوی از نهضت های پیامبران الهی بود https://www.ladiez.ir/vdcgzz9q.ak9xt4prra.html حجت الاسلام والمسلمین سید احسان غضنفری خوانساری ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد:  حضرت امام خمینی(ره) یک شخصیت شخصی و یک شخصیت شخصیتی داشت، ایشان از نظر فردی، انسانی خودساخته، معتقد و زبانزد خاص و عام بود، ایشان از هر جهت بندگی به درگاه خداوند را تمام کرده و  نردبان مقامات شخصیتی ایشان، همان خودساختگی، تعبد و بندگی بود، نماز شب ایشان هیچ وقت ترک نمی شد و ایشان که با چنین روحیاتی پرورش یافته بود، این روحیه را پیدا کرد تا در مقابل ظلم و ستم قد علم کند. وی با بیان اینکه  شخصیت امام راحل کم نظیر بود و تاریخ بشریت را متحول کرد، افزود:امام خمینی (ره) مهم ترین معلم عصر بود، ایشان می فرمودند تا شرک و کفر است مبارزه نیز هست و تا مبارزه هست ما نیز هستیم، یعنی زنده ایم تا با شرک و کفر مبارزه کنیم بنابراین مهم ترین درس عملی امام خمینی(ره) استقلال، آزادی، خودکفایی، شجاعت، حرکت در مسیر اسلام ، اعتلای کلمه الله به بیان حقیقی و توکل و ایمان به ذات اقدس الهی است. وی با اشاره به عشق و ارادت ملت ایران به حضرت امام، خاطرنشان کرد:دلیل همراهی مردم با خضرت امام خدامحوری و مردمی بودن ایشان است و این دو عنصر مهم باعث شد تا مبارزه با حکومت ستمشاهی مدیریتی صحیح پیدا کند و این مدیریت صحیح امام نیز ناشی از گرایش ایشان به مردم سالاری و توجه به ضعفا و محرومان است. مسئول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی میرجاوه تاکید کرد: امام راحل در قرن بیستم نظریه های بسیار ارزشمندی را ارائه و نظرات نابی را برای احیای اسلام ناب محمدی مطرح کرد، امید تازه به دل امت ها و  نهضت های اسلامی می داد و این بیداری که در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد نقطه آغازی برای تمام ملت های مستضعف جهان شد، امت ها بیدار شدند و در مقابل قدرت های بزرگ استعمارگر ایستادند و به برکت انقلاب اسلامی ، چهره های بزرگ انقلابی در دنیا ظهور پیدا کرد و اینها از مکتب حضرت امام خمینی(ره) الگو گرفتند. وی احیای ارزش های اسلامی را بزرگترین هدف امام راحل عنوان و اذعان کرد: هدف امام خمینی(ره) از ایجاد انقلاب اسلامی، اجرای قوانین اسلام ناب محمدی و حاکمیت ارزش های الهی در جامعه بود به همین دلیل نهضت حضرت امام خمینی در دل ها نشست و ماندگار شد، در واقع نهضت امام خمینی(ره) پرتوی از نهضت های پیامبران الهی بود، ایشان در وصیت نامه خویش فرمودند که «نگذاریدانقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». حجت الاسلام والمسلمین خوانساری با اشاره به روحیات معنوی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام راحل به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست، حضرت امام خمینی نسبت به اوامر الهی و احکام تکلیفیه مقید بود و می فرمود ما تکلیف مان را انجام می دهیم نتیجه با خداوند است و انقلاب اسلامی نتیجه همین امر بود و در ارتحال حضرت امام نیز همانند آمدنش انقلابی بر پا شد و مردم در تشییع ایشان میثاقی مجدد با امام راحل بستند اما از آنجایی که این انقلاب خدایی بود خداوند چنان مقدر کرد که رهبری فرزانه و عالم پس از امام خمینی(ره) سکاندار این انقلاب شود و امروز از برکت وجود این رهبر فرزنه انقلاب ما در طوفان حوادث سربلند بیرون آمده است. انتهای پیام/ ]]> عکس Sun, 04 Jun 2017 13:42:32 GMT https://www.ladiez.ir/vdcgzz9q.ak9xt4prra.html امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را احیاء و به جهان صادر کرد https://www.ladiez.ir/vdcc4xqs.2bqii8laa2.html حجت الاسلام و المسلمین مهدی هاشمی پور در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را احیاء و به جهان صادر کرد، امام خمینی(ره) در طول عمر پرخیر و برکت خود دین اسلام را در ایران احیاء و این کشور را به یک ام القرای جهان اسلام تبدیل کرد. وی با بیان اینکه امام راحل باعث بیداری اسلامی در جهان شد، افزود: سازده زیستی، توکل، صبر، زهد و تقویاز ویژگی های بارز شخصیت امام راحل بود و آثار و برکات انقلاب اسلامی که به دست امام خمینی(ره) بنیان نهاده شد در کشورهای اسلامی و ملت های آزادی خواه جهان ظهور کرد. وی  امام خمینی(ره) را نماد مبارزه با استبداد و استعمار دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل در طول حیات خویش در کنار مبارزه با استبداد داخلی، مبارزات مستمری نیز علیه استعمار شرقی و غربی داشت، شناخت ابعاد شخصیت این بزرگ مردتاریخ، وظیفه تک تک ایرانیان و آزادمردان جهان است. حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پور تاکید کرد:جهان اسلام و ملل آزاده جهان باید قدردان میراث ماندگار امام راحل(ره) باشند چرا که امام(ره) به همه مردم جهان درس آزادگی و بازگشت به توحید محمدی(ص) داد و حرکت تاریخی بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی(ره) درس مهم شجاعت و ایستادگی برای جهان اسلام بود. مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میرجاوهبا بیان اینکه امام (ره) شخصیت بارز و بی نظیر تاریخ است ، اذعان کرد: اولین ویژگی اندیشه امام خمینی(ره) اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است و حضور پرشور هرساله مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل نشان از اشتیاق و همراهی مردم با امام(ره) است که با گذشت سال های متمادی عشق و محبت مردم به امام و آرمان های انقلاب بیشتر می شود. انتهای پیام/ ]]> عکس Wed, 31 May 2017 04:57:35 GMT https://www.ladiez.ir/vdcc4xqs.2bqii8laa2.html