موفقیت کنکوری های میرجاوه در گرو بهبود وضعیت آموزشی/ ضعف علمی علت عمده نتایج نامطلوب در کنکور
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 15446
 
با اعلام نتایج کنکور امسال بسیاری از مردم میرجاوه از نتایج به دست آمده ناراحت و نگران هستند و آن را ضعف در نظام آموزشی این شهرستان می دانند.
موفقیت کنکوری های میرجاوه در گرو بهبود وضعیت آموزشی/ ضعف علمی علت عمده نتایج نامطلوب در کنکور
به گزارش پایگاه خبری لادیز،یکی از مشغله های اساسی بشریت در تمامی دوران توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی به آیندگان است، جوانان و نوجوانان در دوران تحصیل نگرش مثبت یا منفی نسبت به خود و محیط پیرامون به دست می آورند که این مسئله به میزان قابل توجهی به تجارب موفق و ناموفق دوران تحصیل بستگی دارد که از مهمترین و اساسی ترین آن روش و نظام آموزشی است که دانش آموز در آن به تحصیل علم و دانش می پردازد.

با اعلام نتایج کنکور امسال بسیاری از مردم میرجاوه از نتایج به دست آمده ناراحت و نگران هستند و آن را ضعف در نظام آموزشی این شهرستان می دانند 22 رتبه بالاتر از 30 هزار از بین 33 داوطلب شهرستان و حتی رتبه هایی بالاتر از صدهزار دور از انتظار مردم و والدین است و به طور حتم ضعف در سیستم آموزشی شهرستان را در نتایج به دست آمده نمی توان نادیده گرفت.
علاوه بر ضعف سیستم آموزشی کمبود معلم و مشکلات معلمان غیربومی یا به اصطلاح معلمان پروازی  که ناچارند روزانه در مسیر زاهدان به میرجاوه تردد کنندیکی از مشکلات عمده آموزشو پرورش در این شهرستان است به طور حتم معلمی که ناچار است برای رسیدن به محل کار و بازگشت روزی دوبار در مسیر میرجاوه به زاهدان تردد کند انرژی کافی برای آموزش به دانش آموزان را نخواهد داشت.
این موارد در کنار ضعف امکانات آموزشی ، ضعف بنیه علمی و عملی در مدارس روستایی در رسیدن به چنین نتیجه ای موثر بوده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امسال در مراسم قدردانی از مقام معلم گفته بود که مهمترین مشکل آموزش و پرورش این استان، کمبود 12 هزار معلم  است و معلمان این استان با توجه به گستردگی، پراکندگی و شرایط سخت آب و هوایی  بیش از سایر معلمان در کشور متحمل زحمت، تلاش و فداکاری می شوند.
نخعی بیان کرده بود که در کشور به ازای هر 12 دانش آموز یک نیرو و در این استان به ازای هر 17 دانش آموز یک معلم وجود دارد به طوری که اگر 12 هزار معلم جدید به این مجموعه افزوده شود این استان به میانگین کشوری می رسد.

‌سید محمد بطحایی ‌شب گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: این استان در رتبه بندی استان‌های کشور در آخرین رده قرار دارد که نسبت به استان قبل از خود (آذربایجان شرقی) بسیار کمتر توسعه یافته‌تر است.

بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز پیش از این عنوان کرده بود که  مشکلات آموزش و پرورش بسیار زیاد است و در زمینه توسعه آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان برای ما اولویت است.، مدارس امروز ما آیینه جامعه فردای ماست. اگر بخواهیم بدانیم وضعیت آینده کشور چگونه است باید امروز به مدارس سر بزنیم. تا زمانی که مدرسه، کلاس و معلم درست نشود، این کشور به سامان نخواهد رسید.

مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از کمبود معلم و امکانات آموزشی تا ضعف بنیه علمی استان بر هیچ کس پوشیده نیست اما مردم و مسئولین همه با هم دست به دست هم داده و این مشکلات را برطرف کنند در شرایطی که کشور در تحریم های ظالمانه دشمنان است خیرین باید به کمک آموزش وپرورش بشتابند و کمبود امکانات آموزشی را برای ارتقای فرزندان این مرز و بوم جبران کنند و از طرفی آموزش و پرورش نیز با اصلاح ساختار، جذب نیروهای کارآمد و بومی می تواند به پیشرفت دانش آموزان مناطق محروم کمک شایانی کند.

استفاده از ظرفیت های موجود نظیر شوراهای اسلامی و شناسایی خیرین جهت حل مشکلات مادی و بهره مندی هرچه بیشتر از تشکلها و انجمن های علمی، فرهنگی به ویژه گروه های آموزشی در کنترل و نظارت کیفی و ساماندهی نیروهای انسانی و استفاده از تخصص و تجربیات علمی با ارزش بازنشستگان فرهیخته در امر مهم آموزش و نقش مشاوره ایی آنان به دانش آموزان، دبیران و آموزگاران تازه کار و کم تجربه و الگو برداری از روشهای تدریس موفق در راستای تحقق اهداف سازمانی نظام آموزشی بمی تواند موثرباشد.
Share/Save/Bookmark